Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty lidského činitele u leteckých údržbových organizací v kontextu legislativních požadavků
Dardová, Eva ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá legislativními požadavky týkajícími se problematikou lidského činitele v rámci leteckých údržbových organizací. Hlavní část začíná úvodem do nauky o lidském činiteli v letectví. Dále je věnován prostor jednotlivým faktorům, které ovlivňují činnost technika údržby letadel. Cílem této práce je sestavit ucelený přehled informací, především předpisových požadavků a doporučení, vedoucích k minimalizování rizik způsobených lidským faktorem.
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Plán prohlídek a údržby draku malého dopravního letounu s využitím moderních přístupů
Koštial, Rostislav ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Rychlý vývoj letectví v oblasti malých dopravních letadel (FAR 23/ EASA CS-23) výrazně zvyšuje požadavky na údržbu letadel. Tento rozvoj přináší implementaci způsobů údržby, které byly ještě donedávna výhradně aplikovány v kategorii velkých dopravních letadel (FAR 25/ EASA CS-25). Výrobci letadel postupně ustupují od současné praxe údržby typu HARD TIME a aplikují způsoby údržby závislé na stavu udržovaného objektu. Rozvoj konstrukcí koncepce DAMAGE TOLERANCE proces přejímání údržby založené na skutečném stavu objektu urychluje. Výrobci letadel dále hledají způsoby integrace požadavků na údržbu konstrukcí typu DAMAGE TOLERANCE do procedur plánovaní údržby. Jedním z přístupů, který řeší oba výše uvedené problémy je přístup k údržbě MSG-3, který je dnes standardem u letadel kategorie FAR 25/ EASA CS-25. Jediný problém, který MSG-3 detailně neřeší je otázka vhodných inspekčních metod použitých pro konkrétní část letounu. Tuto otázku lze vyřešit aplikací Vícekriteriálního Hodnocení Variant (VHV) pro inspekční metody konstrukcí letounu.
Diagnostika hydraulických soustav letadel
Bencalík, Karol ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
V letectví se přikládá velký důraz na bezpečnost letecké techniky. Aktuální technický stav letounu a jeho systémů je tedy důležitým parametrem pro jeho letovou způsobilost. Pro určení technického stavu prvku by bylo vhodné srovnání dat měřených za letu s parametry udávanými výrobcem, jež jsou měřeny za provozních podmínek. Disertační práce se zabývá použitím bezrozměrných čísel pro diagnostiku hydrogenerátoru a možnostmi diagnostiky vybraných prvků.
Aspekty lidského činitele u leteckých údržbových organizací v kontextu legislativních požadavků
Dardová, Eva ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá legislativními požadavky týkajícími se problematikou lidského činitele v rámci leteckých údržbových organizací. Hlavní část začíná úvodem do nauky o lidském činiteli v letectví. Dále je věnován prostor jednotlivým faktorům, které ovlivňují činnost technika údržby letadel. Cílem této práce je sestavit ucelený přehled informací, především předpisových požadavků a doporučení, vedoucích k minimalizování rizik způsobených lidským faktorem.
Plán prohlídek a údržby draku malého dopravního letounu s využitím moderních přístupů
Koštial, Rostislav ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Rychlý vývoj letectví v oblasti malých dopravních letadel (FAR 23/ EASA CS-23) výrazně zvyšuje požadavky na údržbu letadel. Tento rozvoj přináší implementaci způsobů údržby, které byly ještě donedávna výhradně aplikovány v kategorii velkých dopravních letadel (FAR 25/ EASA CS-25). Výrobci letadel postupně ustupují od současné praxe údržby typu HARD TIME a aplikují způsoby údržby závislé na stavu udržovaného objektu. Rozvoj konstrukcí koncepce DAMAGE TOLERANCE proces přejímání údržby založené na skutečném stavu objektu urychluje. Výrobci letadel dále hledají způsoby integrace požadavků na údržbu konstrukcí typu DAMAGE TOLERANCE do procedur plánovaní údržby. Jedním z přístupů, který řeší oba výše uvedené problémy je přístup k údržbě MSG-3, který je dnes standardem u letadel kategorie FAR 25/ EASA CS-25. Jediný problém, který MSG-3 detailně neřeší je otázka vhodných inspekčních metod použitých pro konkrétní část letounu. Tuto otázku lze vyřešit aplikací Vícekriteriálního Hodnocení Variant (VHV) pro inspekční metody konstrukcí letounu.
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Diagnostika hydraulických soustav letadel
Bencalík, Karol ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
V letectví se přikládá velký důraz na bezpečnost letecké techniky. Aktuální technický stav letounu a jeho systémů je tedy důležitým parametrem pro jeho letovou způsobilost. Pro určení technického stavu prvku by bylo vhodné srovnání dat měřených za letu s parametry udávanými výrobcem, jež jsou měřeny za provozních podmínek. Disertační práce se zabývá použitím bezrozměrných čísel pro diagnostiku hydrogenerátoru a možnostmi diagnostiky vybraných prvků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.